Uniknij tych błędów w kampaniach Google AdWords! Zobacz 3 najczęstsze błędy.

Witam was serdecznie w moim pierwszym wpisie na tym blogu poświęconym skutecznym kampaniom AdWords - na rozgrzewkę opiszę wam najczęściej popełniane błędy, które pojawiają się często, gdy przedsiębiorcy prowadzą swoje kampanię samodzielnie. Sprawdźcie czy nie macie tych niedociągnięć także u siebie :)

Korzystając z reklamy w Google AdWords czasami łatwo przeoczyć niektóre opcje i popełnić dotkliwe dla portfela błędy.

Po pierwsze: Pamiętaj, aby ustawić mierzenie skuteczności kampanii (konwersje)


Bardzo często zdarza się, że osoby korzystająca z AdWords opierają swoje decyzje na podstawie kliknięć, wyświetleń i  klikalności reklam (współczynnik CTR). Pamiętajcie, że tanie kliknięcia jest pozyskać stosunkowo łatwo, po prostu kierując reklamy tam gdzie są często klikane i mało kto chce się tam wyświetlać ze swoim przekazem (np. niektóre aplikacje, gdzie kliknięcia są przypadkowe).

Jak ustawić mierzenie celów i konwersji? To sprawa na kolejny wpis, ale podpowiem, że jeżeli Twój cel opiera się na tym, aby użytkownik odwiedził konkretną podstronę np. podziękowania to sprawa nie będzie aż taka trudna


Po drugie: Dodawaj wykluczające słowa kluczowe.


Chociaż ta opcja na pierwszy rzut oka może wydawać nieco "ukryta" to jest to kluczowa funkcja dla skutecznych kampanii AdWords. Pamiętajcie, że Twoja reklama powinna wyświetlać się na właściwe wyszukiwania, które faktycznie pomogą zrealizować cele Twojego biznesu.

Wykluczaj wszystkie zwroty które nie pasują do Twojej kampanii. Najczęściej są to zwroty typu: za darmo, co to jest, praca, allegro czy wyszukiwania z nieodpowiednią nazwą miasta (przy biznesach regionalnych. Warto tutaj pamiętać, że nie istnieje uniwersalna lista, która będzie odpowiednia dla każdego biznesu. Sam musisz oceniać czy dane wyszukiwanie pasuje czy też nie. Aby dobrać odpowiednie słowa korzystaj z raportu wyszukiwanych haseł .

Po trzecie: Pamiętaj o dodawaniu rodzaju kierowania przy słowach kluczowych.


Ta funkcja również nie jest oczywista, ale to w jaki sposób zapiszemy nasze słowa kluczowe wpływa na to w jaki sposób są kierowane reklamy. Mamy tutaj do dyspozycji: dopasowanie ścisłe, dopasowanie do wyrażenia oraz przybliżone (zwykłe i z modyfikatorem)

  • Dopasowanie ścisłe - Korzystamy z niego zapisując wybrane słowa kluczowe w nawiasie kwadratowym np. [usługi sprzątania]. Taki zapis daje nam duża kontrolę i pozwala precyzyjnie kierować kampanię reklamową.
  • Dopasowanie do wyrażenia - Korzystamy z niego zapisując frazy i słowa kluczowe w cudzysłowie np. "usługi sprzątania". W tym przypadku kierujemy na słowa kluczowe które zawierają zwrot znajdujący się w nawiasie, ale akceptowane są również wyrazy które pojawią się dodatkowo przed lub np. wyszukiwanie : ekspresowe usługi sprzątania w Łodzi
  • Dopasowanie przybliżone - Aby z niego korzystać po prostu zapisujemy słowo kluczowe w sposób zwyczajny - bez korzystania z dodatkowych znaków specjalnych. Jest to bardzo szerokie dopasowanie. Reklama może wyświetlać się na słowa podobne znaczeniowo albo synonimy np. wyszukiwania: czyszczenie dywanów, sprzątanie bloków . Trzeba używać tych dopasowań bardzo rozważnie.
 

Mam nadzieję, że te krótkie porady były dla Ciebie wartościowe i konkretne. Jeżeli masz jakieś pytania - pytaj śmiało, chętnie odpowiem a może z Twojego pytania powstanie następny wpis?

Miłego Dnia! 



Komentarze

  1. Dziękuję bardzo za ten wpis - sam nie wpadłem na to, że wpisywanie słów w sposób zwyczajny oznacza ustawianie jakiegoś kierowania ... i to w dodatku tego najbardziej szerokiego. Dzięki za dzielenie się widzą - myślę, że dzięki tej radzie oszczędziłem trochę $ :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

AdWords - Co zrobić by reklama była pierwsza?

Jak działa Google AdWords?