AdWords - Co zrobić by reklama była pierwsza?


Dzisiaj temat bardzo istotny ponieważ napiszę wam kilka konkretnych informacji  o wyniku jakości reklamy. Pomysł na dzisiejszy wpis pojawił się z powtarzającego się często ze strony klientów pytania:
Dlaczego moja reklama AdWords wyświetla się na dole?
No właśnie dlaczego niektóre reklamy wyświetlają się wysoko a niektóre wyświetlają się na dole wyszukiwarki, na kolejnych stronach lub reklamy AdWords nie wyświetlają się wcale. Najczęściej odpowiadają za to trzy czynniki, które dokładnie omówię.

Stawka za kliknięcie reklam

Jeżeli korzystałeś już z AdWords na pewno zauważyłeś , że możesz ustawiać maksymalne stawki za kliknięcie jakie godzisz się zapłacić. Wyświetlanie reklam na konkretne słowa kluczowe (wyszukiwania) odbywa się częściowo na zasadzie licytacji. Oznacza to, że im wyższą ustawiasz stawkę za jedno kliknięcie reklamy tym większa szansa, że Twoja reklama wyświetli się wyżej.

To akurat jest intuicyjne, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że stawka za kliknięcie nie jest czynnikiem decydujący, bowiem największy wpływ na pozycję reklamy na wynik jakości słów kluczowych na które kierujesz reklamy.

Wynik Jakości reklamy AdWords

Wynik Jakości to ogólna ocena reklamy przyznawana przez Google. Chociaż w nagłówku wspominam o wyniku jakości reklamy tak naprawdę ocenianie są każde słowa kluczowe i kluczowe frazy na które kierowana jest reklama. To właśnie wynik jakości ma decydujący wpływ na pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania oraz wyraźnie wpływa na wysokość stawki jaką zapłacimy za kliknięcie - Im wyższy wynik jakości tym mniej zapłacimy za nasze reklamy a reklamy będą wyświetlać się wyżej.


Wynik jakości składa się z trzech czynników:

  1. Przewidywany CTR - Jest to oszacowanie na podstawie danych historycznych jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownicy wpisujący dane słowo kluczowe klikną w naszą reklamę. Istotność tego wskaźnika wynika z założenia, że im częściej reklama jest klikana tym bardziej odpowiada potrzebom użytkowników.
  2. Trafność Reklamy - Ten wskaźnik mówi nam o tym w jakim stopniu tekst naszej reklamy jest dopasowany do frazy, którą wyszukuje użytkownik. Zalecane jest, aby słowo kluczowe wystąpiło w nagłówku reklamy, wyświetlanym adresie docelowym oraz samym tekście reklamy. Pamiętaj, że im lepsza trafność reklamy, tym wyższy wynik jakości. (Dlatego tak ważne jest odpowiednie tworzenie grup reklam - o grupach reklam na pewno powstanie oddzielny wpis)
  3. Ocena Strony Docelowej - Chociaż to nie jest oczywiste, bardzo duże znacznie w ocenie naszej reklamy ma strona docelowa (konkretna podstrona na którą trafia użytkownik po kliknięciu w naszą reklamę). Strona jest oceniania bardzo dokładnie przez roboty indeksujące. Warto zadbać, aby szybko się wczytywała, była dostosowana do urządzeń komorowych a także w jej treści znajdowały się te same słowa kluczowe na które kierujemy reklamy.

Dodatkowe rozszerzenia reklam

Możesz zyskać dodatkowe punkty oceny reklamy dodając rozszerzenia reklam. Masz do dyspozycji szeroki wybór rozszerzeń np. połączeń telefonicznych, linków do podstron, rozszerzenie SMS, rozszerzenia cen, objaśnienie i inne.  Moja rada w tym zakresie jest taka - dodaj wszystkie rozszerzenia, która pasują do działalności Twojej firmy - im więcej tym lepiej.


Podsumowując: Chcesz podnieść pozycję swojej reklamy? Aby to zrobić możesz podnieść stawki za kliknięcie i zadbać o to, aby reklama odpowiadała potrzebom potencjalnym klienów a także zawierała słowa kluczowe w tekście reklamy i na stronie docelowej. Dodatkowo dodaj rozszerzenia reklam - to powinno pomóc. :) 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak działa Google AdWords?

Uniknij tych błędów w kampaniach Google AdWords! Zobacz 3 najczęstsze błędy.