Jak działa Google AdWords?


Dzisiaj odpowiedź na podstawowe pytanie - Jak działa reklama w Google AdWords? W poniższym przykładzie skupimy się na flagowym produkcie reklamowym Google jakim jest reklama tekstowa w wyszukiwarce. Reklama tekstowa jest najczęściej polecaną przeze mnie formą reklamy na start, ponieważ pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta dokładnie w momencie, gdy szuka rozwiązania swojego problemu - Wtedy jest największa szansa, że skorzysta z naszych usług.


AdWords co to jest?

Przygotowałem, krótką prezentację, która przedstawia co to jest Google AdWords i jakie daje możliwości.




Jak działa reklama tekstowa AdWords?

Krok1: Klient wpisuję ciąg słów w wyszukiwarkę (słowo kluczowe)


Aby reklama tekstowa Google AdWords się wyświetliła klient musi przede wszystkim wejść na stronę wyszukiwarki i wpisać odpowiedni ciąg słów po czym je wyszukać. Wspomnę tutaj o jeden ważnej rzeczy - te frazy wpisywane w wyszukiwarkę określa się w systemie AdWords - słowami kluczowymi.  Słowa kluczowe można bardzo precyzyjnie wybierać - dzięki temu to Ty decydujesz kiedy reklama Twojej firmy ma się wyświetlać a kiedy nie. Sprawia to, że możesz docierać precyzyjnie do swoich klientów.


Krok2: Wyszukiwarka Google sortuje wszystkie strony na podstawie ich rankingu

Gdy potencjalny klient kliknie w przycisk szukaj wyświetlają się mu najtrafniejsze (wg. reguł wyszukiwarki) propozycje stron. Zamysł jest taki - że im wyżej wyświetla się strona tym bardziej pasuje do wyszukiwania. Jednak warto tutaj wspomnieć, że wyniki te mogą być zaburzone przez działania pozycjonerów - bardzo często na górze będą wyświetlać się strony, które są najlepiej wypozycjonowane. (pozycjonowanie to tzw. działania SEO)


Krok3: Pojawiają się płatne i bezpłatne  wyniki wyszukiwania.



Poza bezpłatnymi wynikami wyszukiwania (tzw. wyniki organiczne) na górze wyszukiwań, z boku oraz na dole wyświetlają się płatne reklamy ustawione z poziomu AdWords. Na zrzucie ekranu powyżej zaznaczyłem Ci żółtym kolorem, które pozycje są reklamą utworzoną w AdWords. Możesz je łatwo rozpoznać, ponieważ obok linku strony znajduje się etykieta REKLAMA.

To co widzisz z prawej strony to również reklama AdWords dostępna dla sklepów internetowych - są to tzw. Zakupy Google - jest to jednak zupełnie inny typ reklamy niż reklama w wyszukiwarki. Omówię go jeszcze w innym poście.

Co zrobić, żeby reklama AdWords wyświetlała się wysoko?
Na dzień dzisiejszy reklama tekstowa może wyświetlać się na czterech pierwszych pozycjach oraz dwóch ostaniach, co daje nam sześć miejsc reklamowych na jedną stronę wyszukiwania. To na jakiej pozycji znajdzie się reklama zależy od kilku czynników:
  • Maksymalna stawka za kliknięcie ustawiona w AdWords
  • Wynik Jakości (na który składa się trafność, klikalność i jakość strony docelowej)
  • Dodatkowe rozszerzenia dodane do reklam - im więcej tym lepiej :)
Wynik jakości jest bardzo ważny - na pewno omówię go jeszcze dokładnie na tym blogu.
A tymczasem - jeżeli pojawiły się jakieś pytanie to zachęcam do komentowania.  





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uniknij tych błędów w kampaniach Google AdWords! Zobacz 3 najczęstsze błędy.

AdWords - Co zrobić by reklama była pierwsza?